Jeanette Adore la France

Jeanette Adore la France

søndag 3. februar 2013

France ...


France, j'aime bien:
  • Les macarons
  • Les baguettes
  • Parler français ^^



Mais, je n'aime pas trop:
  • Que les gens s’arrêtent dans les couloirs pour faire la bise, et font ainsi des bouchons
  • Le fait qu'il pleut tout le temps
  • Tous les devoirs à l'école 

     
Så, her er noen småting jeg har tenkt på i det siste, om hva jeg liker og ikke liker så godt med Frankrike. Noe jeg liker godt her er makronene og å snakke fransk, hihi, men noe som er helt utrolig irriterende, er at franskmennene stopper opp i gangene på skolen for å faire la bise altså franske formen for klem, men dette stopper opp all trafikken, og folk kommer seg ikke videre. Åh, jeg blir skikkelig irritert av det. Hehe, men det er litt komisk da. Jeg har hatt en skikkelig fin søndag i dag, og for å gjøre det bedre så slutter jeg kl. 14.30 på skolen i morgen (tidlig!!) siden vi skal levere inn TPE'en – altså årsprosjektet vårt! Jippi – det skal det bli deilig å være ferdig med!

Klem <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar