Jeanette Adore la France

Jeanette Adore la France

fredag 30. september 2011

J'ai fait de l'accobranche!

I går etter skolen skjedde det noe spennende her på Lycée Chartier, det kom nemlig to grupper med nordmenn fra Voss og Fusa på besøk og som skal være her en uke! Vi (les norvégiennes) sto der sammen med de franske fra klassen (som skal ha en norsk elev boende hos seg) og ventet spente på at bussen skulle komme. Og jeg må bare si dette, da bussen kom og det at norske elever kom ut var en stor lettelse. Det var så godt å kunne snakke norsk med noen (andre enn de 5 jentene jeg bor med :P) og holde en samtale igang der man faktisk sier noe interessant, haha! ^^ Vi var der så lenge og snakket med dem at vi (nesten) kom for sent til middag på internatet ... 
 
Så, i dag har vi hatt en annerledes skoledag. Først hadde vi en liten omvisning på skolen for de andre norske elevene, deretter ble Sofie og jeg med elevene fra Voss for å se på Bayeux-teppet. Det kan man jo si var ganske ''interessant'', men samtidig morsomt for man hører på et lydbånd med morsomme kommentarer! Da vi var ferdige med den veldig ''omfattende'' omvisningen gikk vi rett tilbake på skolen for å sette oss på en buss til et sted der vi skulle ''faire de l'accobranche'' (tre-klatring liknende). Haha, alt jeg kan si er at det var veldig gøy og skummelt på en gang. Og en annen ting jeg må si, jeg skal faktisk på klassetur til Norge! Sofie, Synne og jeg drar til Voss med de andre i klassen, og Maren, Åslaug og Mari drar til Fusa. Jeg tror vi drar i mars en gang, gleder meg allerede! ^^





Gunn-Karin, assistenten vår!









<3









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar