Jeanette Adore la France

Jeanette Adore la France

mandag 30. januar 2012

Kosehelg

En utrolig boblende og lykkelig følelse sprer seg i meg siste time fredag kl 17.30 da vi er ferdig for dagen og ikke minst uka og kan dra hjem til vertsfamilien. Det er virkelig en så stor og unik lettelse, at jeg nesten har vanskelig for å beskrive den. Det å kunne slippe det stressende internatet med faste tider som presser på deg hele tiden, er ubeskrivelig deilig. Til og med så lettende at jeg for en kveld glemmer alt det som heter lekser og arbeid som ligger foran meg. Jeg kommer hjem, lager meg en god kopp vaniljete, prater med den søte franske familien min, går opp på rommet, tar på meg de gode tøflene mine og slapper av til vi senere skal spise mat.

Fredagskos! <3

Denne fredagen var det ekstra deilig å bli ferdig med. Da hadde vi nemlig prøve i både physique-chime og SVT, to realfag som jeg har begynt å like men synes likevel det er unødvendig av lærerne å sette opp prøver på en dag som denne. Da ligger de og lurer i bevisstheten min hele uka, helt til jeg er ferdig med de og de fyker ut av hodet mitt. Men det er jo så deilig å være ferdig med de etterpå. Ellers denne uka her har vi hatt en litt mindre menge med lekser og har fått tilbake masse prøver, og jeg er veldig fornøyd med resultatene mine så langt. Jeg har også overgått en frykt jeg har hatt en stund mens jeg har vært her; å prate foran klassen. Det er litt uvant, for vanligvis liker jeg jo nettopp dette, men det at det må sies på fransk har en tendens til å forverre situasjonen en smule. På tirsdag derimot, gikk jeg frivillig opp foran klassen og siterte et utdrag fra tragedien vi har lest, «Le Cid», som vi skulle lære oss utenat. Det var en så deilig mestringsfølelse jeg fikk etterpå at det var verdt alle nervene. Jeg har også denne uka lest en annen tragedie «Britannicus» som er den mest avanserte boka jeg har lest her hittil. Jeg forsto mildt sagt ikke så mye.

Helga har som helger flest pleier å gjøre gått veldig fort – og det er så synd! Skulle ønske de bare kunne strekke seg langt ut og gi meg tid til å gjøre alt jeg har lyst til. Men jeg har uansett kost meg masse i helgen. På lørdag så jeg på «Løvenes Konge 2» med vertssøsteren min før jeg og vertsmoren min dro til Caen på shopping. Senere kom resten av familien og møtte oss der før vi dro på italiensk restaurant der jeg spiste kjempegod lasagne og tiramisù til dessert. Jeg tror det må ha vært en av det beste dessertene jeg noen gang har spist! 
En gate i Caen ^^


Beste desserten ever!

 
Søndagen min gikk ut på å skrive over alle innleveringene mine, pugge til prøve, spise god mat og snakke med Synne. Det var så koselig å prate med deg igjen, vennen. Gratulerer SÅ mye med dagen som var! Er så kjempeglad i deg! ^^

Bonne semaine! <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar