Jeanette Adore la France

Jeanette Adore la France

lørdag 21. januar 2012

Ariel

For en herlig lørdag! Jeg sto opp i dag godt uthvilt og spiste frokost da jeg hørte at vertssøsteren min så på Peter Pan, så jeg satte meg ned med en kopp te og så på sammen med henne. Senere på dagen gikk jeg litt i hovedgata i Bayeux med vertsmoren min, og vi kjøpte blant annet makroner. Da vi kom hjem og hadde drukket mer te, kom den søte vertssøsteren min opp til meg og spurte om jeg ville se på en annen disneyfilm med henne, og jeg kunne ikke gjøre noe annet enn å smelte. Hun er så søt og god. Jeg fikk bestemme film, så da ble det La petite sirène altså den lille havfruen. Jeg elsker den filmen, det var faktisk en av de første jeg så. Jeg husker mamma hadde den på video, fin med rødt cover, som vi så på og koste oss sammen med - gode minner. Så jeg snakket først litt på skype med mamma og fortet meg ned etterpå og satte meg godt tilrette i sofaen.

«Moi, je voudrais parcourir le monde
Moi, jeg voudrais voir le monde danser ...
Un jour viendrai, je partirai, je partirai sans aucun regret
Vivre sur terre, loin de la mer
Partir là-bas»





Mye av konseptet i denne filmen er jo å tørre å følge drømmene sine, noe jeg forbinder igjen med min reise hit til Frankrike. Jeg kjenner så godt igjen lysten til å oppleve noe annet, se en annen del av verden som er ny og ukjent. Ariel vil av hele sitt hjerte dra opp til overflaten og bli kjent med menneskene, og sånn var det med meg og Frankrike. Selv om hverdagen her er tøff, må jeg jo bare tenke så positivt som mulig, for jeg har fått en unik mulighet til å følge drømmen min, nettopp det å lære fransk.
Når man kommer til et nytt sted vet man ikke helt hvordan ting fungerer ... ^^

Og man er litt fortryllet!


Oppdager alle de magiske sidene ved det nye!

"Je ne vois pas les choses de la même façon. Comment est-ce qu'un monde qui fait ceux beaux objets peut être, aussi barbare?" .. Også finner man ut at noen sider ikke er like så bra som der man kommer fra.
 
Jeg må også legge igjen en liten bursdagshilsen til den søteste vennen, Solveig! Gratulerer SÅ mye med dagen! Siden jeg ikke fikk gitt deg gaven din i dag, får du trøste deg med disse bilde og dette lille diktet ...
 


Til Solveig

«Min kjære lille Solveig
For deg ville jeg gjerne bakt bolledeig
Om jeg hadde sett deg
Og da skulle jeg gitt deg
En stor og god moseklem
Fordi du er en så god venn

Søte søte Solveig
Du skal vite at jeg savner deg
Og tenker på alle gode minner
Vi har sammen som venninner
For hvem ville vel ikke
Mens bli flettet av en egen lykke
Lage en sang
og synge den dagen lang
Til den minnes om deg og meg
Ruslende i skog og hei
Sammen i søte minner
Der solen skinner
Og Jeanette synger på sin sang
Moski-boski dagen lang» 
 
Klem fra Jeanette

2 kommentarer:

  1. Nå måtte jeg gråte litt. Savner deg! Husk at jeg er kjempeglad i deg og at ting kommer til å gå bra til slutt <3
    Du er den søteste <3

    SvarSlett
  2. Tnåå, så bra du likte det! <3
    Kjempeglad i deg også Solveig! <3

    SvarSlett