Jeanette Adore la France

Jeanette Adore la France

onsdag 14. desember 2011

Sous la grêle

I Normandie er været veldig varierende. Det kan skifte fra sol til regn på null komma niks, og det fikk jeg testet ut i dag. Da jeg fredfylt og glad skulle gå hjem til vertsen, lettet for å ikke skulle dra til internatet igjen før jul, skinte solen og himmelen var blå. Litt lenger ned i gata var jeg kommet da jeg plutselig merket små regndrypp lett treffe hodet mitt. Litt behagelig var det jo egentlig, så jeg trasket videre med bagen min på ryggen og sekken «i armene» da det plutselig brøt ut et voldsomt hagle-vær. Små og store haglekorn datt ned fra himmelen, og snart var bakken dekket hvit av mengden. Jeg, som hadde paraplyen min godt plassert i sekken gikk videre og ble snart mer og mer våt. Jeg kunne ikke la være å le litt for meg selv da jeg gikk under denne haglstormen, for igrunn er det ikke så ofte man får oppleve et vær som omtrent pisker deg avgårde. Da jeg kom hjem til familien var jeg derimot helt gjennomvåt, og ble møtt av min søte verts-søster som fortalte meg at bakken var hvit og at det derfor kanskje snart kommer snø. Etterpå var det godt å kunne skifte, ta på gode koseklær og spise lunsj og drikke te med den alt for koselige franske familien min. Nå sitter jeg med varmeovnen på på rommet mitt, og skal lese en annen komedie av Molière fra 1600-tallet, L'avare. Kofferten min er ferdigpakket og jeg er så klar som jeg kan få bli til å komme hjem til Norge. Il n'y reste que deux jours et je serai en Norvège! 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar