Jeanette Adore la France

Jeanette Adore la France

søndag 20. november 2011

One Day

'That was a memorable day to me, for it made great changes in me. But, it is the same with any life. Imagine one selected day struck out of it and think how different its course would have been. Pause, you who read this, and think for a long moment of the long chain of iron or gold, of thorns or flowers, that would never have bound you, but for the formation of the first link on that memorale day.' - Charles Dickens, Great Expectations 

Et lite sitat fra boken jeg har lest, One Day, som etterhvert viste seg å være mye bedre enn jeg trodde. Dette var det første sitatet jeg leste fra boken, og allerede da fikk det meg til å tenke. For ja, tenk hvor viktig en helt tilfeldig dag fra livet ditt er for ''lenken'' som er bundet til alle dagene som kommer etter. Uten denne spesielle dagen ville ikke livet vært det samme som det det er blitt idag. Derfor er det viktig å sette pris på alle dagene, for uansett hva som skjer tar de med seg en liten detalj som er med på å forme resten av livet ditt. Jeg syns dette er et veldig fint sitat, og skal prøve å ha det i bakhodet de dagene jeg helst vil dra hjem og alt er fælt, for uansett vil det være noe helt spesielt med denne dagen. Ikke 'mirakuløst' eller 'revolusjonerende', men enkelt nok til å bety noe for det som enda skal komme.


Har egentlig ikke noe med boken å gjøre, men det er Taylor Swift tekst .. ^^

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar