Jeanette Adore la France

Jeanette Adore la France

lørdag 19. november 2011

Konfrontasjonsterapi ...

Bonjour, tout le monde!

Nå er enda en uke ferdig og det gikk nettopp opp for meg at det bare er fire uker igjen før jeg drar hjem! Det er ikke mye, og jeg regner med at det kommer til å gå fort med tanke på alle de hyggelige tingene som skjer før jul. Vi skal blant annet ha pepperkakebaking, luciafest og julekalender på internatet. Jeg har til og med fått julekalender av vertsen, de er så hyggelige! Juledekorasjonene er hengt opp i gatene, og selv om de ikke er opplyste enda gir det jo en viss julestemning. For øyeblikket vil jeg bare informere om at solen skinner inn gjennom vinduet og varmer meg mens jeg ser seks marihøner kravle rundt i vinduskarmen. I går bestemte nemlig varmen seg for å slå til litt igjen, og solen skinner på sitt beste (vi satt til og med ute og gjorde lekser i går, uten jakke).
Julekalenderen jeg fikk av vertsen ^^

Hagen i solskinn ..


Dette har vært en fin uke. Det begynte med mandagen da vi fikk tilbake prøven i SES (økonomi og sosiologi, som hittil er mitt yndlingsfag) og jeg fikk 17/20!!! På tirsdag bestemte Physique-chimie læreren seg for å gi klassen et foredrag før han gav oss tilbake prøven om at de norske dro opp snittet i klassen og at han ikke skjønte hvorfor de franske ikke klarer det når vi gjør det. Det er jo på en måte hyggelig det, men de franske syns jo det er litt irriterende å høre, og det gjør dem ikke akkurat mer glade i oss. Men, det som var bra var at jeg fikk 16,25/20, noe jeg er veldig fornøyd med til at det er Physique-chimie (som ikke akkurat er yndlingsfaget mitt). Og angående overskriften, så bestemte Kaja seg for å bli min personlige konfrontasjonsterapaut fordi hun synes jeg er for perfeksjonistisk da jeg ville ha en ny konvolutt da jeg skrev feil på den første, og fikk meg til å sende denne konvolutten med et par kluss over seg. Du er søt da, Kaja ^^ På onsdag fikk vi i oppgave i fransktimen å lage et rollespill på café/restaurant, og det minnet meg veldig om rollespillet Synne, Helene og jeg hadde i niende, hihi. Onsdag kveld var Åslaug, Sofie og jeg invitert på middag til Victoria i termiale, der vi fikk lasagne og te og koste oss veldig mye! Da vi kom tilbake hadde internatguttene det veldig gøy med å utløse brannalarmen to ganger med 15 minutters mellomrom da jeg den første gangen var på vei inn i dusjen. Det er alltid like koselig å måtte forte seg og kle på seg for så å gå ut i kulda ... men det er jo et snev komikk over det hele (bortsett fra forrige gang da klokken var 24, jeg hadde sovnet og det kom røyk fra lekserommet vårt). På torsdag hadde vi det blant annet gøy med å lage julevisa vår, og koste oss på internatet den siste ''ukekvleden''.

Nå sitter jeg som sagt her og nyter en god lørdagettermiddag med en kopp te før vi skal dra til Caen for å handle julegaver og på bowling i kveld med vertsfamilien til Åslaug og Sofie!

Bonne journée, allesammen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar