Jeanette Adore la France

Jeanette Adore la France

søndag 31. mars 2013

Liten påskeferie

Jeg kjenner jeg blir litt misunnelig når jeg ser alle ski- og appelsinbildene til alle som er i Norge og har påskeferie sammen med familie og venner. Her i Frankrike har vi hatt full skoleuke, men vi fikk heldigvis en liten belønning, endelig langhelg! Så da kan jeg jo si at vi har en liten mini-påskeferie. I dag våknet jeg av klokkene som ringte inn til gudstjeneste i katedralen, hihi, de er litt høylytte, men det var jo en koselig måte å våkne opp på. I Frankrike er påsketradisjonene litt annerledes enn i Norge, for på 1. påskedag er det nemlig sånn at alle barna går i hagene og plukker sjokoladeegg, også er det selvfølgelig et stort familiemåltid etterpå. Hos meg er dette en vanlig søndag, som er veldig deilig for den har på en måte blitt en lørdag, siden jeg har fri i morgen også. Jeg startet dagen med å lage meg en kjempegod frokost, hihi, kanskje ikke den sunneste, men god. Jordbær, bringebær, banan, smeltet sjokolade, og stekt banan med honning – det siste var faktisk veldig godt! Fikk det plutselig for meg at jeg ville lage det ^^ Nå skal jeg sette meg ned med franskinnleveringen min, yay, dissertation. Det er det jo alltid veldig gøy å skrive. 


Nam!





 
Gårsdagen gikk med til å skrive fiches i histo-géo før Tyra, Kaja, Ingvild, Mathilde, Åslaug, Sofie og jeg så film. Vi så Ikke Naken, haha, den er så morsom! Etterpå lagde Åslaug middag til Sofie, Mari og meg, som var supergod! Jeg gikk forresten på markedet også, herlighet det er så koselig! 







Fiches!

Hamburger! Nam <3

 
Resten av dagen skal jeg kose meg med påskegodt, fri og franskinnleveringen min! Håper alle dere i Norge nyter resten av ferien deres!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar