Jeanette Adore la France

Jeanette Adore la France

mandag 23. april 2012

Korsika


Nå er jeg tilbake i Bayeux etter to herlige uker med ferie. Litt trist å være tilbake, men det som er igjen av året nå kommer til å gå fort. Første uken av ferien hadde i en kjempefin tur til Korsika, som er en liten øy som ligger i middelhavet og tilhører Frankrike, der det er vakker og variert natur. Vi hadde både fint og dårlig vær, men fikk likevel gjort mye koselig. Vi var på en lang fjelltur, padlet havkajakk, snorklet og gikk ut til Les Îles Sanguinaires. Juvvandringen og klatringen ble avlyst grunnet dårlig vær, og da hadde vi koselige dager i byen Ajaccio der vi bodde. Det var veldig fint å få oppleve naturen på den måten vi gjorde, for det var så utrolig fint. Det er både høye fjell, klipper og strender der. Jeg har jo aldri padlet kajakk på havet med høye bølger eller sett ned i havet før, og det var morsomme opplevelser. På en veldig koselig togtur så jeg tre ørner for første gang i mitt liv, og det var helt utrolig. Jeg har altså hatt en veldig fin ferie ^^ 




Ajaccio ^^

Corte!


Firfirsle ^^

Fjelltur ^^







Spennende bok ..


Les îles sanguinaires ^^

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar