Jeanette Adore la France

Jeanette Adore la France

søndag 18. mars 2012

Voss

Jeg har hatt en herlig uke på Voss! Vi dro med klassen klokken fem om morgenen tirsdag den 6. mars, og kom hjem rett etter klokken var rundet midnatt til den 14.mars, altså bursdagen min. Det var så koselig, klassen sang for meg på bussen! Nå har skolen startet igjen og leksene strømmer på, men heldigvis er det bare tre uker igjen til ferie. Jeg må vel begynne med å fortelle at jeg bodde hos den koseligste norske vertsfamilien jeg kunne fått bodd hos. Hele uka koste jeg meg utrolig masse hos Annvor, Signe og Marit, sammen med ei fransk jente fra klassen, Jeanne. I løpet av uka var klassen med i en fransktime, engelsktime, gymtime der vi danset norske folkedanser og en norsktime. Vi hadde også en blåsbortdag med masse regn i Bergen, men det var koselig å se igjen byen. Ellers gikk vi på ski, grillet pølser og spiste boller, hihi. 

Utsikt av Voss ^^

Cupcake pynting! <3


Det er morsomt å høre når franskmennene nå snakker om Norge, de har mange morsomme påstander om oss, som blant annet at vi:
  • spiser hele tiden
  • har veldig udisiplinert skole
  • og har masse fritid ...

Dette er jo i forhold til hvordan det er i Frankrike, sanne påstander. Det var veldig interessant å reise til Norge med franskmenn, for man ser ting på en helt annen måte. Når jeg er hjemme legger jeg jo ikke like godt merke til disse forskjellene, men det slo meg nå hvor store de egentlig er. Der er jo veldig gøy, nettopp det å få oppleve to kulturer på den måten, og det å få bo en en helt annen kultur enn den jeg er vokst opp i!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar