Jeanette Adore la France

Jeanette Adore la France

lørdag 4. februar 2012

Crumble

Et varierende vær har trådt inn og ønsket lørdag velkommen. Da jeg våknet i dag snødde det og var kaldt, mens nå skinner sola og mye av snøen som faktisk la seg er nå smeltet vekk. Etter frokost så jeg på Ringeren i Notre Dame sammen med vertssøsteren min, hihi, vi har fått en liten tradisjon med å se på disneyfilmer sammen. Da filmen var ferdig smøg en deilig duft seg inn i stua, og inne på kjøkkenet sto en god kake i ovnen – crumble, med nutella og epler, og den så veldig god ut. Den skal vi altså spise senere i dag i den såkalte goûteren, et lite fransk mellommåltid der man som regel drikker te og spiser kake for at man ikke skal bli alt for sultne før middagen. 
Crumble boblende av nutella .. ^^


 
Denne uka her har heldigvis gått veldig fort, men har også etterlatt meg veldig sliten. Kjenner at det skal bli utrolig deilig med ferie og Norge igjen. Nå må jeg bare igjennom franskinnleveringen og Histo-Géo prøven før seksjonen tar en fellesferie sammen til Lille. Det er nemlig sånn at i alle skoleferiene arrangeres det en felles seksjonsferie til de ulike delene av Frankrike. I denne ferien tar vi turen til byen i nord, Lille, fra lørdag til tirsdag før jeg drar videre hjem til Norge.

På onsdag fikk jeg en gledelig overraskelse som lyste opp dagen min. På norskrommet lå det nemlig en konvolutt med navnet mitt på, og inni var det et kjempekoselig brev fra verdens beste lillesøster. TUSEN TAKK, MAJA! Du lyste opp uka mi med det kjempesøte hjemmelagde kortet ditt! Du er så flink! ^^ Jeg er såå utrolig glad i deg og stolt av deg! <3 Det å få brev når jeg er her er så urolig koselig, og det lyser gjerne opp oppholdet mitt i flere uker, så nok en gang, tusen tusen takk Maja, du er best! ^^

SÅ fint kort Maja! <3

Senere på onsdagen samlet seksjonen seg i et møte med studentpresten i vest-europa og vi spiste vafler og hadde quiz. Må si det var så godt med vafler igjen. Tror jeg spiste litt for mange, men det er ikke så ofte vi blir servert nettopp dette her i Frankrike da! 

  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar