Jeanette Adore la France

Jeanette Adore la France

lørdag 12. november 2011

Autumn in France

Nå har høsten virkelig satt inn her i Bayeux, med gylne blader som suser rundt med vinden. Det skal nå sies at det ikke kan sammenlignes med Norges høst, men det er vakkert. 

Merker nå at det blir mer og mer ''alvorlig'' på skolen, om man kan si det sånn. På mandag begynner vi nemlig med Histoire-Geographie, noe som kan ses på som skummelt om man er i det pessimistiske hjørnet, men jeg velger å se på det som en fordel. For det første vi kommer til lære mer fransk, for det andre kommer vi til å få masse lekser og når man ser på det fra den positive vinkelen vil det si at tiden går fortere fram til jul. I dag er det bare 34 dager til jeg drar hjem! Her snakker vi nedtelling på høyt nivå .. I det siste har det vært litt slitsomt og trist å være her. Det har rett og slett vært så mye hele tiden, ikke noe tid til å slappe av og jeg har følt at jeg ikke får gjort alt jeg må. Det har jo gått bra, men et sted renner jo begeret over for hva man kan tåle av arbeidsmengde om gangen. Problemet her er at man ikke har en fastsatt lekseplan, lærerne gir oss lekser til neste time, som gjerne er neste dag, og det er jo greit bortsett fra når flere lærere gjør dette samtidig. I tillegg har vi ofte innleveringer, som gjør det ekstra stressende med alle de andre småleksene. Men denne helgen har et sjeldent fenomen inntruffet: jeg har nesten ikke noe lekser! Bare en liten matteoppgave og en fremføring (som egentlig ikke nødvendigvis må gjøres nå) ... Så da nyter jeg litt fritid her i det vakre huset til vertsfamilien min! Leser en interessant men også merkelig bok, One Day, og i går var vi og spiste lunsj ved slottet igjen! Det er såå fint der! Etter maten gikk vi en skogs- og åkertur, det var utrolig vakkert! I love the autumn in France! <3 



Høstspor ...



Marihøne! ^^


Fransk landsbygd, eller utkanten av Bayeux!









À bientôt! ^^

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar